Auteur Topic: Wie heeft er ervaring met een e-learning opleiding BHV?  (gelezen 23769 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Gepost op: 10 december 2009, 10:14:59
Sinds enige tijd mag ik de opleiding BHV en de herhaling verzorgen die op basis van e-learning worden gegeven. Voor degene die het niet kennen: je krijgt een inlognaam en kunt dan op een pagina inloggen. Hier vindt je de theorie aan de hand van een schriftelijk deel, films en vragen. Zo werk je zelf de theorie door. Op de praktijkbijeenkomst beoefen je alleen de praktijkhandelingen. Zowel de LEH als brand en ontruiming.

Voordeel voor de werkgever is de duur van de cursussen. De opleiding duurt een dag, de herhaling een halve dag.

Ik heb er als instructeur natuurlijk wel een idee bij... maar hoe kijken de mensen er tegen aan die de cursus zo gevolgd hebben? Vonden jullie het prettig of juist niet? En hoe beviel het praktijkgedeelte? En hebben jullie tips voor de instructeur die deze opleiding moet geven?
Groeten,

instructeur


BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Reactie #1 Gepost op: 12 december 2009, 00:00:57
Hmmm... Ik vraag mij af hoeveel mensen er daadwerkelijk in de stof duiken. Als ik soms van instructeurs hoor hoe slecht mensen hun boek lezen voordat ze naar de cursus komen... als je jezelf kan aanzetten tot op deze manier dan is het misschien wel wat. Ik denk toch dat de meeste mensen sneller en beter dingen oppakken en vasthouden als ze direct een vraagbaak hebben en iemand die ze dingen uit kan leggen. Ik denk dat dit puur weer een methode is om geld te besparen.
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #2 Gepost op: 12 december 2009, 17:04:55
Nou je moet hebben ingelogd om de uitnodiging van de praktijkles te krijgen. Bovendien kan je als instructeur iemand wiegeren als hij of zij zijn cijferlijst niet mee heeft genomen.

Dus dat probleem is wel opgelost. Geloof me maar dat ze de theorie kennen ;)
Groeten,

instructeur


BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Reactie #3 Gepost op: 12 december 2009, 17:35:17
Oke, je moet dus wel een toets maken op internet voordat je je praktijk gedeelte kan gaan doen?
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #4 Gepost op: 12 december 2009, 17:49:52
Ja. Bovendien is de stof vrij interactief. Aan de hand van een casus en filmpjes moet je de opdrachten maken. En die zijn vrij pittig. Op de praktijkdag herhaal je alle BHV handelingen.

Nadeel voor de organisator is dan wel dat je een docent moet hebben die én BCO en LEH mag geven  ::) Dus ik heb het vrij druk ermee  ;D
Groeten,

instructeur


BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Reactie #5 Gepost op: 12 december 2009, 18:44:18
Ik vraag mij af op welke manier ze die examens afnemen. Ik bedoel meer hoe hoog ligt de gevoeligheid tot frauderen mogen ze die test/examen zo veel keer maken tot dat ze een goed cijfer hebben of is daar nog controle op?
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #6 Gepost op: 12 december 2009, 22:18:48
Jee joh, je wilt echt alles weten. Je kunt de testen 3 keer maken. In de opleiding ook, maar krijg je een afsluitend examen dat je maar 1 keer kunt maken. Bovendien krijgt iedereen andere vragen  8)
Groeten,

instructeur


BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Reactie #7 Gepost op: 13 december 2009, 16:05:21
Jee joh, je wilt echt alles weten.

Sorry dat is een nare eigenschap van mij :) Ik heb hier ook nog nooit van gehoord dus wil graag weten hoe het in elkaar zit :D

Als je alles goed doet hoef je dus maar twee toetsen te doen?
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #8 Gepost op: 13 december 2009, 16:29:45
Nou ja, nare eigenschap  ::) Ik kan er ergere opnoemen hoor  8) Geintje. Je kunt de examens dus alleen maken als je de testen goed gedaan hebt. Bij elke fout krijg je een terugkoppeling en een verwijzing naar de lesstof. Bovendien heeft het systeem iets wat een instructeur niet heeft.... eindeloos geduld  ;)
Groeten,

instructeur


wdb2021

  • Forumlid.
  • ***
  • Berichten: 2
Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2021, 06:41:09
Ik denk dat de instructeur deze training moet geven, omdat er nog steeds veel mensen zijn die niets van deze dingen af ​​weten en ze moeten worden opgeleid.