Auteur Topic: Welke en hoeveel A.E.D's hebben jullie hangen?  (gelezen 51835 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Reactie #15 Gepost op: 29 december 2009, 19:54:46
Gaat dit nog over A.E.D.'s :D ???
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #16 Gepost op: 29 december 2009, 20:06:18
hoe ging die uitspraak ook alweer????... Plagen is xxx-jes vragen ofzoiets :) maar je hebt gelijk, plagen maakt alles leuk :)

Ehhh, dit gaat totaal niet over AED's, maar ik val niet op vrouwen  ;D En om ontopic te gaan, waar ik woon hebben we geen openbare AED's. Wel een op de TAS, maar die is alleen voor privé gebruik.
In de praktijk wilden we er een ophangen, maar als je ziet hoe duur ze nog steeds zijn is dat voor een kleine gezondheidspraktijk niet te betalen. ???
Groeten,

instructeur


Base-Aid

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 877
Reactie #17 Gepost op: 29 december 2009, 21:52:35
In de praktijk wilden we er een ophangen, maar als je ziet hoe duur ze nog steeds zijn is dat voor een kleine gezondheidspraktijk niet te betalen. ???

Ze zijn inderdaad duur, de buurtvereniging heeft er eentje gekregen vanuit de lokale EHBO, en zelf heb ik er eentje ter demo naast de trainers bij BHV/AED/EHBO-opleidingen

[offtopic] waar je ook op valt, zolang je maar zacht valt naar je eigen smaak he :) [/offtopic]
Waar rook is ........
...... is geen BHV'er


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #18 Gepost op: 29 december 2009, 22:39:39
Ze zijn inderdaad duur, de buurtvereniging heeft er eentje gekregen vanuit de lokale EHBO, en zelf heb ik er eentje ter demo naast de trainers bij BHV/AED/EHBO-opleidingen

[offtopic] waar je ook op valt, zolang je maar zacht valt naar je eigen smaak he :) [/offtopic]

[totaal offtopic] ik ben niet wie je denkt dat ik ben, je kunt je wel eens vergissen, net als Bloeddruppeltje[/totaal offtopic]

Je zou toch verwachten dat het wat goedkoper zou worden, maar het blijft hangen rond de 1800 euro.
Groeten,

instructeur


Base-Aid

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 877
Reactie #19 Gepost op: 29 december 2009, 22:57:17
Hangt er helemaal van af welke specificaties je wil, of je een onderhoudscontract bij wil etc... ze zijn ooit in de aanbieding geweest bij een groothandel voor €820 maar wat heb je dan???
Waar rook is ........
...... is geen BHV'er


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #20 Gepost op: 29 december 2009, 23:04:41
Dat vindt ik nog steeds heel veel geld. Voor 600 euro koop ik er meteen een. Maar goed, de kwaliteit, tja. Ik kan ze ook huren. Handiger vindt ik het om ervoor te zorgen dat mensen kunnen reanimeren. Een AED is en blijft een hulpmiddel. Dat blijf ik ook in mijn lessen benadrukken.
Groeten,

instructeur


Base-Aid

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 877
Reactie #21 Gepost op: 29 december 2009, 23:11:49
Inderdaad, goed reanimeren is meer dan het halve werk, maar een AED erbij geeft veel meer kans op succes, maar idd Kwaliteit van reanimatie is belangrijker
Waar rook is ........
...... is geen BHV'er


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #22 Gepost op: 29 december 2009, 23:39:38
Ehhhm, niet helemaal. Het apparaat geeft maar in 40 procent van de gevallen een schok af. De overlevingskansen op de lange termijn verbeteren ook niet... Helaas verdraaien de producenten en verkopers van de AED's wel heel makkelijk de feiten.

Feit blijft dat de kans dat het slachtoffer met ritme naar het ziekenhuis gaat als het om een schokbaar ritme gaat wel groter is, helaas vebeterd het de uitkomst dan weer niet. Om te roepen wat ik in de les ook altijd roep: pompen en blazen blijft het belangrijkste.  ;)
Groeten,

instructeur


bloeddruppeltje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #23 Gepost op: 30 december 2009, 01:37:48
hmmmmmm hmm

een slechte aed bestaat niet, maar verschil is er wel


ff on topic  zeg maar wanneer koffie klaar staat   instructuer ???
manusje van alles binnen de ehbo/bhv wereld op medische gebied


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #24 Gepost op: 30 december 2009, 13:43:57
Maandag ben ik een dagje op de zaak, dinsdag alleen in de ochtend, woensdag ben ik vrij en donderdag geef ik geloof ik cursus. 8)
Groeten,

instructeur


BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Reactie #25 Gepost op: 30 december 2009, 17:53:34
Je zou toch verwachten dat het wat goedkoper zou worden, maar het blijft hangen rond de 1800 euro.

Alle mensen! Zonder het nagekeken te hebben op mijn werk... ik denk toch echt ik dat toch wel goedkoper kan regelen voor jullie... Zal ik eens informeren bij ons wat de schokkende prijs is van die spanningsbatterijen?

Instructeur, misschien kan ik voor jou dinsdag al even het e.e.a. nakijken...
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?




Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #26 Gepost op: 30 december 2009, 18:09:36
Alle mensen! Zonder het nagekeken te hebben op mijn werk... ik denk toch echt ik dat toch wel goedkoper kan regelen voor jullie... Zal ik eens informeren bij ons wat de schokkende prijs is van die spanningsbatterijen?

Instructeur, misschien kan ik voor jou dinsdag al even het e.e.a. nakijken...

Hee, ik heb het over 1 merk waar ik goed mee kan werken, maar ik ben heel benieuwd ;)
Groeten,

instructeur


Base-Aid

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 877
Reactie #27 Gepost op: 30 december 2009, 19:11:57
Ja graag BHV forum, want ik wil er eigenlijk nog een aantal bij in het dorpje waar ik woon...
Waar rook is ........
...... is geen BHV'er


bloeddruppeltje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #28 Gepost op: 30 december 2009, 23:02:00
Leuk prijsje ????

wil ik er misschien ook wel een
manusje van alles binnen de ehbo/bhv wereld op medische gebied


BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Reactie #29 Gepost op: 31 december 2009, 00:31:57
Ik zal voor jullie dinsdag even kijken samen met Instructeur wat ik voor jullie kan regelen...
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?