Auteur Topic: Je zult hem maar net nodig hebben bij brand.  (gelezen 24968 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.



ronald

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 09 februari 2010, 08:00:47
Het duurt wel even maar als hij het dan uiteindelijk doet dan heb je ook wat ;)


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #2 Gepost op: 09 februari 2010, 16:12:11
Hoezo lezen? En een cursus heb je toch helemaal niet nodig... En dat spul kan toch geen kwaad  ;D ;D ;D
Groeten,

instructeur


BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Reactie #3 Gepost op: 09 februari 2010, 18:04:57
Als die gaat is hij niet meer te stoppen... je zal hem inderdaad maar net nodig hebben. Aan de blusser te zien is het een Amerikaans model. Ik weet niet hoe de controle van de blusmiddelen daar geregeld is.
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?


Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 441
Reactie #4 Gepost op: 09 februari 2010, 20:12:48
Als die gaat is hij niet meer te stoppen... je zal hem inderdaad maar net nodig hebben. Aan de blusser te zien is het een Amerikaans model. Ik weet niet hoe de controle van de blusmiddelen daar geregeld is.
Niks Amerikaans aan vriend. ;)
Dit is een oerhollandse Savalblusser,12kg, waarvan het poederpistool in ieder geval defect is. :P 8) ;)


BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Reactie #5 Gepost op: 09 februari 2010, 22:21:12
Niks Amerikaans aan vriend. ;)
Dit is een oerhollandse Savalblusser,12kg, waarvan het poederpistool in ieder geval defect is. :P 8) ;)

Dan weten we dat in ieder geval. Ik dacht toch echt dat het zo een grote Amerikaanse blusser was... sorry... :(
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2010, 20:37:50
Hihi, zo heb ik wel een mijn cursisten wit naar buiten gekregen. Vaak blijft de afsluiter hangen. Even krachtig op de grond slaan wil dan nog wel eens helpen!  ;D
Groeten,

instructeur


BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2010, 22:41:41
Hihi, zo heb ik wel een mijn cursisten wit naar buiten gekregen. Vaak blijft de afsluiter hangen. Even krachtig op de grond slaan wil dan nog wel eens helpen! ;D

Daar knapt het spuitstuk zeker van op.. :D
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #8 Gepost op: 11 februari 2010, 08:56:27
Nee, dat niet. Maar heel vaak blijft er wat poeder achter hangen. Even een goedgemikte tik en de straal houd in elk geval op. Daarna kun je dan de brand bestrijden. En ja, daarna moet je hem toch laten nakijken en vullen, dus even melden dat het niet goed ging lijkt me dan handig  ;D
Groeten,

instructeur


Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 441
Reactie #9 Gepost op: 11 februari 2010, 16:50:43
Nee, dat niet. Maar heel vaak blijft er wat poeder achter hangen. Even een goedgemikte tik en de straal houd in elk geval op. Daarna kun je dan de brand bestrijden. En ja, daarna moet je hem toch laten nakijken en vullen, dus even melden dat het niet goed ging lijkt me dan handig  ;D
Als dat gebeurt is tijdens de controle of hervulling van de blusser het poederpistool niet schoongemaakt, wat anders kan/mag dit niet gebeuren. ;)


savallerlei

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 23
Reactie #10 Gepost op: 11 februari 2010, 21:38:56
Deze blusser mag in ieder geval niet meer gevuld worden.
Is namelijk al meer dan 20 jaar oud!
Technisch kan het wel, want de huidige poederblussers hebben dezelfde onderdelen.


Groeten Leo
Service controleur kleine blusmiddelen
Eerste hulp verlener
LOTUS
Hap chauffeur




Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 441
Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2010, 17:02:27
Deze blusser mag in ieder geval niet meer gevuld worden.
Is namelijk al meer dan 20 jaar oud!
Technisch kan het wel, want de huidige poederblussers hebben dezelfde onderdelen.


Groeten Leo
Maar wel degelijke blussers.  8)


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #12 Gepost op: 12 februari 2010, 21:42:16
Ik ga niet zeggen dat hij niet goed onderhouden is  ??? Maar ehh, ach het gebeurd wel vaker, in elk geval met de oefenblussers die ik af en toe gebruik. Maar ja, ik ben zo goed met oefenblussers, die gaan bij mij wel vaker kapot  ;D
Groeten,

instructeur


Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 441
Reactie #13 Gepost op: 13 februari 2010, 12:16:39
Ik ga niet zeggen dat hij niet goed onderhouden is  ??? Maar ehh, ach het gebeurd wel vaker, in elk geval met de oefenblussers die ik af en toe gebruik. Maar ja, ik ben zo goed met oefenblussers, die gaan bij mij wel vaker kapot  ;D
We moeten maar eens samen een rondje blusinstructie gaan doen.  8)


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #14 Gepost op: 13 februari 2010, 18:28:21
Ik weet nog wel een datum hoor ;)  ::) Maar zou ik het nodig hebben dan???
Groeten,

instructeur