Auteur Topic: 25-03-2010 Voorbij rijden aan een slachtoffer...  (gelezen 8410 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Base-Aid

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 877
Gepost op: 22 maart 2010, 20:07:35
Waar gaat onze maatschappij heen...

PURMEREND Een 17-jarige jongen heeft zaterdag vier uur gewond langs de kant van de weg gelegen, want niemand stopte om hem te helpen.
Nick Schrijver week rond 01.45 uur uit voor een gans op de Edammerweg en belandde daardoor met zijn brommer in de sloot. Hij brak zijn been op drie plaatsen. Desondanks wist hij uit de sloot te klimmen het weiland in, waar hij bewusteloos raakte.
Uiteindelijk kwam hij bij en kroop door de sloot naar de weg. Hij heeft meerdere mensen langs zien komen, maar pas rond zes uur stopte een buschauffeur en werd hij naar het ziekenhuis gebracht.

 bron: RTV-noord
Link naar artikel + filmpje http://www.rtvnh.nl/player.php?stream=ItemTV&item=50905
Waar rook is ........
...... is geen BHV'er


BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2010, 13:42:10
 >:( Schandalig  >:(
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2010, 21:46:02
Misschien zagen ze hem niet in het donker? Niet meteen van het ergste uitgaan! Zo werd ik van de week door iemand met groot licht geseind. Hij stond aan de kant van de weg geparkeerd. Later bleek dat deze meneer een hartinfarct had. Wist ik (en mijn collega's die langsreden veel). Je denkt dat iemand met zijn licht aan het spelen is.... Zo zag het er ook uit.

Ik denk ook dat hier niemand hem gezien heeft omdat hij in het donker langs de kant lag, waarschijnlijk in donkere kleren. En ook ik kijk niet altijd uit naar slachtoffers  8)
Groeten,

instructeur


BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Reactie #3 Gepost op: 11 april 2010, 19:35:42
Dat zou inderdaad kunnen kloppen, het zal wel ernstig vervelend zijn geweest voor het slachtoffer...
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #4 Gepost op: 12 april 2010, 12:37:29
Dat zou inderdaad kunnen kloppen, het zal wel ernstig vervelend zijn geweest voor het slachtoffer...

Dat zowiezo. En de adachte: waarom zien ze me niet? Maar ja, je hebt zelf niet in de gaten dat een auto die voorbij raast je echt niet hoort of ziet ;)
Groeten,

instructeur


SvenV

  • Forumlid.
  • ***
  • Berichten: 1
Reactie #5 Gepost op: 02 mei 2010, 09:16:34
Mensen te lui om te helpen?


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #6 Gepost op: 03 mei 2010, 09:27:23
Mensen te lui om te helpen?

Dat is wel heel kort door de bocht  ???
Groeten,

instructeur


BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Reactie #7 Gepost op: 10 mei 2010, 18:01:19
Het mag iets subtieler inderdaad ;)
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?