Auteur Topic: BHV spel  (gelezen 10600 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aadesign

  • Forumlid.
  • ***
  • Berichten: 1
Gepost op: 08 april 2010, 20:19:59
Bedrijfshulpverlening spel

Een leerzaam spel, ontwikkeld voor de nascholing van de Bedrijfshulpverlening.

Door middel van vragen en opdrachten, verdeeld in zes aandachtsvelden, komt een breed scala aan onderwerpen aan bod. Hierdoor wordt kennis opgefrist, uitgebreid en er wordt praktisch geoefend. De instructeur of leerkracht is hierbij spelleider.
In de duidelijke handleiding staat: de instrucie voor de instructeur of leerkracht, de spelregels en alle antwoorden op de vragen.
De duur van het spel is ± 2 uur. Hierdoor is het in ieder lesplan in te passen.
Het spel kan gespeeld worden met grote groepen die verdeeld worden in zes teams.

Beschikbaar vanaf eind april.

Voor meer informatie:
www.aadesign-games.nl



BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Reactie #1 Gepost op: 11 april 2010, 19:39:21
Is de BHV kennis hierin samengevat in een spelvorm? Hoe zijn de ervaringen hiermee? Wat zijn de eerste reacties? Zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben?
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?


Base-Aid

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 877
Reactie #2 Gepost op: 11 april 2010, 21:21:24
Lijkt me ook wel interessant voor bhv-organisaties en basis BHV zelf, zelf ben ik meer iemand die houdt van werk op maat, elk bedrijf heeft nl. zijn specifieke situatie...
Waar rook is ........
...... is geen BHV'er


Jacqueline

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 12 april 2010, 11:07:34
Ja, wij hebben ( als opleidingsbedrijf) ervaring met dit spel. Alle kennis omtrent EH en BOC komt aan bod dmv vragen en opdrachten ( bv demonstreer de deurprocedure bij een naar je toedraaiende deur).  Wij zijn gestart met de EH-versie, dus een spel dat alleen gebruikt wordt tijdens de nascholing EH. Op 4 lokaties gebruiken wij het spel 4 dagen in de week. Onze instructeur zijn enthousiast en vinden het leuk ermee te werken. Je maakt verschillende teams ( max. 3 cursisten per team) en door met een dobbelsteen te gooien kom je op de verschillende opdrachten en vragen op het spelbord. Er zijn opdrachten die een team alleen uitvoert, maar ook opdrachten die de hele groep uit moet voeren. Het team dat aan de beurt is kan dan 2 punten verdienen, de andere teams max. 1 punt.  Je kan het 1 uur spelen, maar ook 1,5 of 2 uur. Er zitten zoveel vragen en opdrachten in,  dat als je de helft eruit haalt je het een volgende keer nogmaals kan spelen, maar dan met de overige vragen en opdrachten. Cursisten zijn erg enthousiast, en vooral  de competitie maakt het leuk: ze willen winnen! Voor het winnende team hebben we als prijs een isloatiedeken.


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #4 Gepost op: 12 april 2010, 12:36:26
Het lijkt mij ook wel wat om te gebruiken binnen de BHV en de EHBO. Maar ik wil dan eerst weten wat voor vragen er in zitten voordat ik het particulier ga aanschaffen. De EHBO verenigingen hebben al niet veel geld...  :-\ Dus ik zou graag een aantal voorbeelden zien voordat ik tot aanschaf overga.

Anders ben ik weer zo teleurgesteld als vroeger toen ik dan z'n spel uitpakte en dacht: is dit het nou?  ;)
Groeten,

instructeur


bloeddruppeltje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #5 Gepost op: 12 april 2010, 17:55:30
bijna 100 euro   vindt het niet niks

zelf een ganzenbordspel gemaakt  (denk haast dat het op hetzelfde neerkomt)
manusje van alles binnen de ehbo/bhv wereld op medische gebied