Auteur Topic: Roddels in het Reanimatiecircuit  (gelezen 10263 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Base-Aid

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 877
Gepost op: 24 oktober 2010, 21:45:31
Recent verscheen in de gelderlander onderstaand artikel.

visitors can't see pics , please register or login


Deze "nieuwe" richtlijn wordt echter door de NRR ontkent, ook alle geruchten rond de nieuwe reanimatierichtlijnen zijn op dit moment nog niet bekend, enkel speculaties doen de ronde.

De Nederlandse Reanimatie Raad verwijst voor de reanimatierichtlijnen naar http://www.reanimatieraad.nl/
Tot nader order moeten deze richtlijnen gevolgd worden.
Waar rook is ........
...... is geen BHV'er


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #1 Gepost op: 03 november 2010, 20:52:03
Het is heel simpel... tot het congres houden we de 'oude' richtlijnen aan. Pas als de NRR aangeeft dat het veranderd en de instructeurs de bijscholing hebben gevolgd gaan we over op nieuwe richtlijnen.
Groeten,

instructeur


EHBOfan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #2 Gepost op: 03 november 2010, 22:48:30
Direct na het NRR congres op 19 februari worden pas de docent-instructeurs bijgeschoold.

Vanaf eind januari 2011 kunnen pas de NRR BLS/AED instructeurs worden bijgeschoold in de niwue richtlijnen en kunnen/mogen pas na de bijscholing volgens de nieuwste richtlijnen cursisten opleiden of bijscholen.

En als laatste de cursisten. Dit laatste traject duurt ongeveer 2 jaar voordat iedereen bijscholing in de nieuwe richtlijnen heeft ontvangen.

To na de bijscholing is het gewenst om de "oude" richtlijnen te hanteren.


Base-Aid

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 877
Reactie #3 Gepost op: 03 november 2010, 22:58:12
Direct na het NRR congres op 19 februari worden pas de docent-instructeurs bijgeschoold.

Vanaf eind januari 2011 kunnen pas de NRR BLS/AED instructeurs worden bijgeschoold in de niwue richtlijnen en kunnen/mogen pas na de bijscholing volgens de nieuwste richtlijnen cursisten opleiden of bijscholen.

En als laatste de cursisten. Dit laatste traject duurt ongeveer 2 jaar voordat iedereen bijscholing in de nieuwe richtlijnen heeft ontvangen.

To na de bijscholing is het gewenst om de "oude" richtlijnen te hanteren.

19 januari bedoel je :)
Klopt zal waarschijnlijk pas april-mei worden voor de BLS/AED/PBLS instructeurs bijgeschoold zijn en dan begint pas het doorgeven aan de cursisten.
Waar rook is ........
...... is geen BHV'er


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #4 Gepost op: 04 november 2010, 08:10:09
19 januari bedoel je :)
Klopt zal waarschijnlijk pas april-mei worden voor de BLS/AED/PBLS instructeurs bijgeschoold zijn en dan begint pas het doorgeven aan de cursisten.

Dus tot die tijd op de automatische piloot ;) Al word ik vrij snel bijgeschoold. Dat scheelt een hele hoop. Maar ook ik begin er pas aan als ik de procedure goed onder de knie heb  8)
Groeten,

instructeur


Base-Aid

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 877
Reactie #5 Gepost op: 20 januari 2011, 23:13:13
19 januari bedoel je :)
Klopt zal waarschijnlijk pas april-mei worden voor de BLS/AED/PBLS instructeurs bijgeschoold zijn en dan begint pas het doorgeven aan de cursisten.


en bij deze de nieuwe richtlijnen in bijlage

De veranderingen zijn:

minimale diepte van borstcompressies 5 cm
minimaal tempo 100 x/min en maximaal 120x /min
minimale onderbreking voor aansluiten AED
geen leeftijdsbeperking gebruik AED
aanpassing van de stabiele zijligging
Waar rook is ........
...... is geen BHV'er


Peterinstr

  • Forumlid.
  • ***
  • Berichten: 2
    • nibhv-instructeur
Reactie #6 Gepost op: 31 januari 2011, 09:31:27
Hartelijk dank voor de folder!
Kan ik me vast een beetje voorbereiden.

Gr Peter
EHBO/BLS/AED Instructeur
BHV instructeur i.o.
TX-opleider
Taxi leraar SOVA,DGV,LLV,HNR.


Base-Aid

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 877
Reactie #7 Gepost op: 31 januari 2011, 23:04:46
Hartelijk dank voor de folder!
Kan ik me vast een beetje voorbereiden.

Gr Peter

Let wel: Voor oranje kruis geld tot 1 september nog steeds de 25ste duk van het Oranje Kruisboekje. pas vanaf de 26ste druk gaat de nieuwe richtlijn daarvoor in.
Waar rook is ........
...... is geen BHV'er