Auteur Topic: Vloeistofbranden geen rotzooi bij de klant op terrein  (gelezen 20335 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

planner

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 17
Gepost op: 29 oktober 2010, 11:41:49
visitors can't see pics , please register or login


met de blus goot met plof bak kun je als instructeur veilig vloeistof branden oefenen
bezine er op aansteken en met schuim repeterend blussen en het residu wat niet verbrand is
met schuim in de plof container vegen repeterend blussen na het blussen met wissertje goot schoon vegen benzine er op en weer blussen

en het residu kan zo ingeleverd worden en de plof container kan eenvoudig geleegd worden
in een jerrycan,

visitors can't see pics , please register or login

hoes garandeerd stink vrij vervoer in bus of aanhanger,

veilig branden aansteken met de brander...
visitors can't see pics , please register or login



Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2010, 15:37:22
Eh, is een dure oplossing zo hé  8) Wat dacht je van een oliedrum met een tapkraantje aan de onderzijde? Werkt ook en is heel wat sneller en goedkoper te fabriceren dan dit... Maar als je geld hebt, kan het zo natuurlijk ook. (sprak de arme instructeur  ;D)
Groeten,

instructeur


planner

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 17
Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2010, 09:50:44
tja wij onderscheiden ons in de markt door kwaliteit en dit is echt niet duur als je de prijzen
ziet het gootje en plofbak zitten ergens rond de 300 euro..maar je hebt geen rotzooi bij de klant
op terein en als de politie eens komt kijken kun je zeggen kijk eens ik ben millieu verandwoord bezig dat de vloeistof alleen op het gootje niet op de grond en het overgebleven residu veeg ik
in de plofbak en neem ik mee en voer ik netjes af...


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2010, 14:39:12
tja wij onderscheiden ons in de markt door kwaliteit en dit is echt niet duur als je de prijzen
ziet het gootje en plofbak zitten ergens rond de 300 euro..maar je hebt geen rotzooi bij de klant
op terein en als de politie eens komt kijken kun je zeggen kijk eens ik ben millieu verandwoord bezig dat de vloeistof alleen op het gootje niet op de grond en het overgebleven residu veeg ik
in de plofbak en neem ik mee en voer ik netjes af...

ehm jullie onderscheiden je? Sorry maar op het terrein van de klant oefenen is niet verantwoord en professioneel. Waarom niet? Och, het zou niet de eerste keer zijn dat het mis gaat en hoe zit met de vergunning die je als professioneel instructeur toch zou moeten aanvragen? Hmm, ik denk niet dat dat gebeurd.

Ik wil alleen aangeven dat er ook goedkopere oplossingen te bedenken zouden zijn. Tot die tijd hou ik het lekker op mijn eigen traningscentrum met alle materialen en veiligheidmaatregelen die ik kan bedenken. Lijkt me beter voor de cursist en het milieu  8)
Groeten,

instructeur


planner

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 17
Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2010, 14:59:16
niet bij de klant op terein??? waarom niet bij de klant op terein en het gaat niet mis juist daarom
hebben wij jaren lang geexpirimenteerd met allerlei blus materialen en en zodanig dat het niet
mis kan gaan...

en trouwens de klant wil helemaal niet naar een opleidings centrum...de klant wil liever trainen bij
de klant op locatie hun eigen gebouw waar het zal moeten gebeuren en het leuke daarvan is ook
dat we bij de klant ook ontruimings training kunnen doen en scenario's
en als het blussen bij de klant op locatie moeilijk is komt er gewoon een trailer waarin geblust kan
worden ....

wij staan elke dag op locatie bij de klant en de vergunningen worden altijd keurig geregeld door
onze opdrachtgevers en een telefoontje naar de desbetreffende alarm centrale of brandweerpost
in de plaats zelf is voldoende om te zorgen dat je geen brandweer krijgt...
en dat ze weten dat je staat te blussen en dat als er iemand naar hen belt leggen zij het netjes
uit


Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 441
Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2010, 15:03:59
Tja, bij de klanten waar ik kom zie ik ze inderdaad met grote regelmaat gewoon op hun eigen terein oefenen. Dat gebeurt dan op de parkeerplaats.


planner

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 17
Reactie #6 Gepost op: 30 oktober 2010, 15:12:58
ja en bij de klant op het parkeer terein zetten ze gewoon een groot stuk terein af waar voldoende
geoefend kan worden das helemaal geen probleem...
dat opleidings centrum is helemaal uit de tijd...
en op schepen gaat het nog verder bij die grote pagagiers jongens die over de oceaan varen
oefenen we snachts onder het varen met de jongens aan dek,
deze unitvisitors can't see pics , please register or login

word aan zn hijs ogen die er op zitten met een kraan aan dek gezet en snachts oefenen wij op een vrij stuk dek met brandblussen met de bemanning
en ook de ademlucht training oefenen wij gewoon op het schip zelf we nemen onder andere
rook machines mee aan boord en enscenerings apparatuur en dan zetten we scheeps ruimten
onder de rook en oefenen we op ontruimen en schip verlaten ook de boot oefeningen begeleiden
wij...


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #7 Gepost op: 30 oktober 2010, 15:16:23
ja en bij de klant op het parkeer terein zetten ze gewoon een groot stuk terein af waar voldoende
geoefend kan worden das helemaal geen probleem...
dat opleidings centrum is helemaal uit de tijd...
en op schepen gaat het nog verder bij die grote pagagiers jongens die over de oceaan varen
oefenen we snachts onder het varen met de jongens aan dek,
deze unit
word aan zn hijs ogen die er op zitten met een kraan aan dek gezet en snachts oefenen wij op een vrij stuk dek met brandblussen met de bemanning
en ook de ademlucht training oefenen wij gewoon op het schip zelf we nemen onder andere
rook machines mee aan boord en enscenerings apparatuur en dan zetten we scheeps ruimten
onder de rook en oefenen we op ontruimen en schip verlaten ook de boot oefeningen begeleiden
wij...

Ik laat een ieder in zijn waarde... Het is niet uit de tijd. Ik heb heel veel klanten waar oefenen niet is toegestaan of mogelijk is op eigen terrein. Vrij lastig als je het hebt over fabrieken e.d. Of werknemers die op de weg zitten. Het zijn niet alleen kantoormensen. Dus voordat je wat roept, even nadenken? En punten gebruiken in berichten zou het zoveel leesbaar maken!  :-X
Groeten,

instructeur


planner

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 17
Reactie #8 Gepost op: 30 oktober 2010, 15:23:06
Dan beveel ik je van harte http://www.mobielesafetytrainer.nl aan,

onze prachtige mst staat graag tot je beschikking met bediener,


De oplossing voor gebouwen waarin trainingen binnen lastig te realiseren zijn zoals kantoren, scholen, schepen, ziekenhuizen of hotels.



Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #9 Gepost op: 30 oktober 2010, 15:40:21
Hartelijk dank voor het gebruik van de interpunctie.  ;)
Groeten,

instructeur


planner

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 17
Reactie #10 Gepost op: 30 oktober 2010, 15:46:53
Ik hoop je binnenkort een keer te spreken lijkt me goed idee,

mischien kunnen wij het e,e,a voor jou betekenen o,a, jou klant op zijn eigen locatie
bedienen,

En het voordeel voor jou is wij handlen zelf geen klanten wij laten ons inhuren door anderen
om instructie te verzorgen

Opties

*huur mmb met of zonder stoker

*verzorging compleet elh en brand of een van beide onderdelen
  waarbij stook unit of mst mee komt, afhankelijk van de wensen van de klant

*huur mst met bediener

*probeer je een klant binnen te halen kan een van onze
 geuniformeerde brandweer instructeurs
 als extra slagkracht met laptop mee gaan en het e,e,a laten zien




Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #11 Gepost op: 30 oktober 2010, 16:18:44
Hmm. Nou, ik ben brandweerinstructeur in uniform, EHBO instructeur in uniform ;) Bovendien werk ik in vaste dienst voor een brandweerkorps waar ik alleen maar instructie verzorg in onze eigen centrum. Daarnaast werk ik ook op locatie met onze eigen container met blusbakken en alles erin.

Daarnaast heb ik het nieuwste materiaal tot mijn beschikking op het gebied van computers en interactief lesgeven, geef ik les in de zogenaamde e-learning opzet als de opdrachtgever erom vraagt en begeleid ik op locatie ontruimingsoefeningen met scenario bouw tbt brand en slachtoffers  8)

Oftwel, ik wil graag weten waar jij werkt en uitwisselen wat je allemaal doet en dan kunnen we inderdaad informatie uitwisselen. Maar ik bedank je voor het aanbod. Dat is niet nodig  ::)
Groeten,

instructeur