Integrale brandveiligheid & bedrijfshulpverlening




Auteur Topic: Is aanwzigheid BHVer verplicht bij vrijwilligersbijeenkomst op ons kantoor?  (gelezen 4326 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline l.devries

  • BHV Forumlid
  • Berichten: 1
Eens in de twee maanden is er op zaterdagochtend in ons kantoor een bijeenkomst met een of twee kantoormedewerkers, en 10 - 25 vrijwilligers. Soms is er 'savond een 'stickeravond' of vergadering, zonder aanwezigheid van kantoormedewerkers. Volgens een van mijn collega's hoeven wij hier geen BHVer bij te regelen, want het is een "vrijwillligersbijeenkomst", en dus zijn we vrijgesteld van de verplichting om een BHVer in het pand te regelen.
Volgens mij moeten we wel een BHVer er bij, want het is bij ons op kantoor.

Waar kan ik hier het juiste antwoord op vinden?
Leonie

Offline Base-Aid

  • BHV Forumlid
  • Berichten: 877
  • Geslacht: Man
Re: Is aanwzigheid BHVer verplicht bij vrijwilligersbijeenkomst op ons kantoor?
« Reactie #1 Gepost op: 08 december 2010, 19:20:33 »
Worden deze bijeenkomsten georganiseerd vanuit de werkgever??
Of worden vrijwilligers aangestuurd worden door een of meerdere personen van jullie bedrijf dan is meteen ook vast te stellen dat het hier een "arbeidsverhouding" betreft en dan moet er dus volgens de wetgeving één of meerdere BHV'ers aanwezig zijn bij deze bijeenkomsten afhankelijk van de risico's die van toepassing zijn op jullie bedrijf.

Verder antwoord op deze vraag kan je terug vinden in de arbowetgeving op onderstaande linken

http://www.jobcenter.nl/arbo/
http://www.arboportaal.nl/vrijwilligers-en-werk

Waar rook is ........
...... is geen BHV'er