Wij hebben tijdens onze evenementen sowieso al veel hulpmiddelen ter beschikking (je moet toch een evenement opbouwen, he). Er lopen ruim 30 BHV'ers rond. Deze hebben bijna allemaal tijdens de "Normal Operating Procedure" al de beschikking over een portofoon, gewoon omdat hun normale functie die vereist.
Er zijn stapels en stapels oranje hesjes (geel is voor ons logistiek/verkeersteam). Verder staan op ons grootste evenement ongeveer 70 blusmiddelen over het terrein verspreid. Verder is er de beschikking over een serie maglites (3 D-cell), geen idee hoeveel precies. Er wordt voor een evenement 1 AED gehuurd. Verder zijn er drie megafoons beschikbaar, voor als de stroom bij de podia wegvalt (iets dat best kan voorkomen).
Verder is er een tweetal locaties ingericht voor een "Commissie van Overleg", als het echt misgaat ("opschaling", noemen we dat). Daar zijn allerhande kantoorartikelen, een aantal plattegronden van het terrein en enkele computers aanwezig voor de "blind-room" aansturing van de bestrijding van een calamiteit.