Auteur Topic: Eisen Vluchtroutes  (gelezen 10978 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Base-Aid

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 877
Gepost op: 27 februari 2011, 10:45:23
In het kader van dit onderwerp, wie kan mij de richtlijnen voor vluchtroutes en nooduitgangen vertellen?

M.a.w. waaraan moeten deze voldoen?
Waar rook is ........
...... is geen BHV'er


Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 441
Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2011, 13:54:38
Ik vraag me af of dit geen ondergeschoven kindje is?
Bij bedrijven zie je nogal eens dat de boel geblokkeert is, weten de bedrijven zelf wel of daar regels aan verbonden zijn?


jelrikvh

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2011, 14:25:45
In dit kader ook mooi:
visitors can't see pics , please register or login


Albert Heijn in A'dam. Groot verzoek om het aan de buitenkant vrij te houden, maar om nou te zeggen dat je er in geval van nood veel aan zult hebben...


Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 441
Reactie #3 Gepost op: 18 mei 2011, 14:27:52
In dit geval is het een rolcontainer die voor de deur staat, is dit dan wel een structureel probleem? Of is dit net een momentopname, omdat men net bezig is met die rolcontainer?
En praten we dan nog over het bewust blokkeren van een nooduitgang.


jelrikvh

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2011, 00:21:46
In dit geval is het een rolcontainer die voor de deur staat, is dit dan wel een structureel probleem? Of is dit net een momentopname, omdat men net bezig is met die rolcontainer?
En praten we dan nog over het bewust blokkeren van een nooduitgang.

Ik heb er in de afgelopen weken nog een aantal keer gekeken en inderdaad, het was niet dezelfde rolcontainer, maar er stond wel weer van alles voor. Dus het is niet structureel, maar toch wel heel regelmatig :) . Ik heb verder geen idee met betrekking tot de eisen voor een vluchtroute, hoor. Zelf hou ik gewoon "ophoepelen" aan voor alles wat ook maar in de buurt van mijn nooduitgangen komt (tenzij er iets aan de hand is, maar dan is 't dus eigenlijk ook "ophoepelen" geblazen), maar misschien ben ik wat strikt.


Base-Aid

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 877
Reactie #5 Gepost op: 19 mei 2011, 07:08:12
Nooduitgangen is absoluut belangrijk deze moeten vlot toegankelijk zijn en blijven, maar vergeet je compartimenteringsdeuren/systemen niet, deze moeten ook ten alle tijd vrij zijn van obstakels.
Waar rook is ........
...... is geen BHV'er