Preperatie > Bescherming & veiligheidsmiddelen

Hulpmiddelen bij een ontruiming

(1/3) > >>

Base-Aid:
Welke hulpmiddelen hebben jullie kunnen gebruiken om bij een ontruiming gebruikt te worden?? en wat zijn jullie ervaringen hiermee??

Ik zelf heb ooit een oefening gehad waarbij de bhv'ers de beschikking hadden over dit type rookbescherming:

visitors can't see pics , please register or login


ze hadden er al vaker mee geoefend echter welke meerwaarde geeft dit aan de organisatie??

daarnaast hadden ze in dat zelfde bedrijf ook een evacchair. ook heel erg handig

jelrikvh:

--- Citaat van: Base-Aid op 20 maart 2011, 15:04:28 ---ze hadden er al vaker mee geoefend echter welke meerwaarde geeft dit aan de organisatie??

--- Einde van citaat ---

Handig, maar dan maar meteen een tegenvraag: biedt dit niet teveel schijnveiligheid? Wordt BHV'ers hiermee niet een té groot gevoel van veiligheid aangemeten? Immers, waar rook is, is geen BHV'er :) . Zit er aan het gebruik van zo'n masker ook een uitgebreide(re) training vast, bijvoorbeeld om situaties te herkennen waarin je, zelfs mét adembescherming, lekker naar buiten moet vertrekken?

Base-Aid:

--- Citaat van: jelrikvh op 20 maart 2011, 15:41:24 ---Zit er aan het gebruik van zo'n masker ook een uitgebreide(re) training vast, bijvoorbeeld om situaties te herkennen waarin je, zelfs mét adembescherming, lekker naar buiten moet vertrekken?

--- Einde van citaat ---

Enige wat ik me herinner was dat men voor de oefening startte er de BHV'ers op wees dat dit enkel als redmiddle voor personen in een rokerige omgeving mocht worden gebruikt, en niet als hulpmiddel bij brandbestrijding.

Of ze een training gehad hebben is mij onbekend...

RikvN:
Wij oefenen ieder jaar met de EHBO herhaling, overnieuw met een EVAC chair, deze is op de locatie aanwezig, en hem even uithalen en mee oefenen is ieder jaar weer veel plezier.  8)

Base-Aid:
ook een heel goed hulpmiddel en oefenen is noodzakelijk, welke variant van de evacchair hebben jullie?? en zijn misschien mensen die ervaring hebben met het oplopen van een trap met de 2 richting versie van die stoel??(up and down)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie