Auteur Topic: Wat zijn uw criteria bij het zoeken naar een voor u geschikte EHBO cursus?  (gelezen 5618 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EHBOfan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 89
Wat ik me afvraag is wat uw criteria zijn om een bepaalde EHBO cursus of opleiding te volgen.

Ik heb een aantal criteria en aansluitende vragen op een rijtje gezet waarvan ik denk dat ze een belangrijke rol spelen.

* Bekendheid van een (certificerende) EHBO organisatie. Maakt een minder bekende organisatie onbemind, of kiest u een voor bepaalde opleiding omdat iedereen die kiest?
* Prijs. Is de prijs van een cursus voor u belangrijk.?
* Lengte. Is de lengte (duur) van een cursus voor u belangrijk?
* Theorie en praktijk. Is de verhouding tussen theorie of praktijk voor u van belang?
* Opleidingsvorm. Is de opleidingsvorm, bijvoorbeeld internet of klassikale opleiding voor u van belang?
* Inhoud. Is het aantal onderwerpen voor u van belang?
* Kwaliteit. Kiest u bewust voor kwaliteit of heeft u hierover (nog) niet nagedacht?
* Niveau. Is het opleidingsniveau voor u van belang, en zo ja op welk niveau wilt u graag opgeleid worden als EHBO-er: laag, gemiddeld of hoog?
* Erkend certificaat of diploma. Volgens dit besluit https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2005-99-p18-SC70160.html dient er uitsluitend sprake te zijn van marktregulering. Wat is in uw ogen dan "officieel erkend"?
* Ik moet mijn huidige EHBO opleiding van de baas doen. Ik heb geen keuze en/of inspraak.
* Andere criteria. Teweten: .......


Graag jullie reactie !


Base-Aid

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 877
Aangezien ik aan de andere zijde van de lijn sta als instructeur EHBO vind ik dit lastig in te schatten, echter als ik kijk waarop ik beslis een opleiding te gaan volgen dan is eerst kwaliteit van de opleiding belangrijk, daarna komt de prijs en vervolgens de duur van de opleiding.
Heel vaak word echter door mijn werkgever deze opleiding geregeld zodat ik daar me niet druk om hoef te maken.
Waar rook is ........
...... is geen BHV'er