Poll

RI&E is geldklopperij en tijdverspilling.

EENS
0 (0%)
ONEENS
4 (100%)

Totaal aantal stemmen: 4

Auteur Topic: RI&E Geldklopperij  (gelezen 10444 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Gepost op: 14 september 2009, 20:34:29
Hierbij een stelling waar jullie wellicht de gedachten over kunnen laten gaan:

Het maken en uitvoeren van een RI&E (Risico Inventarisatie & Evaluatie) is pure geldklopperij. Het kost alleen maar een heleboel onnodige tijd en voor geld. Tijd en geld dat beter besteed had kunnen worden.
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #1 Gepost op: 24 september 2009, 16:42:06
Tja, kijk je kunt het ook zelf doen  ::) Maar ik vertel de cursist (zo wordt het ook door het NIBHV uitgedragen) dat het BHV plan gebaseerd is op de rest risico's die uit het RI en E naar voren komen.

Het is alleen jammer dat er erg veel bedrijfjes zijn die het wel even zullen regelen, slecht werk afleveren maar wel een gepeperde rekening... Maar wij zijn niet oz  ;) toch???
Groeten,

instructeur


Bedrijfshulpverlener

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #2 Gepost op: 02 oktober 2009, 17:54:32
Tja, om het meteen geldklopperij te noemen vind ik wel een beetje ver gaan. Er zitten bij een RI&E wel eens dingen waarvan ik denk, je kan ook doorslaan! Is ook maar net wie hem opsteld. Maar mensen op de gevaren en risico's wijzen dat kan geen kwaad en deze opnemen in een RI&E die daarna wordt uitgewerkt is volgens mij niets mis mee!

Voorbeeld: een woning van 20m2 waar maar één uitgang is en geen blusmiddelen hangen, een ontruimingsplattegrond eisen in je RI&E dat vind ik wel een beetje geldklopperij... gezond verstand is hierin denk ik ook een beetje een vereisde...;)
Één BHV-er is GEEN BHV-er!