Auteur Topic: Ultieme BHV actie Makro winstpakket  (gelezen 12877 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EHBOfan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 89
Gepost op: 09 juli 2011, 16:08:07
Op BHV gebied gaan gelukkig de ontwikkelingen gewoon door.

<<Droevige  mode ON>>
Er is nu de ultieme oplossing voor eerstehulp bij noodsituaties.  8)

De Makro winstpakket aanbieding waarin AED, letselset en hulpverlener ... alles in één zitten.

"Dit innovatieve concept is de perfecte bedrijfshulpverlening binnen industrieen, kantoren, bedrijven, horeca, ziekenhuizen (!?!?!), scholen, verenigingen en zelfs in privesituaties!"  :o

Gewoon het pakket aanschaffen en je bent blijkbaar van al je BHV zorgen af.
Dus geen gedoe meer met die vervelende BHV opleiders en moeilijke opdrachten en oefeningen nu dankzij alles-in-één-pakket met een AED, Rescuemate en een zes letselset.

http://catalog.makro.info/Makro_NL/183/magazine.php#/spreadview/2/
<<Droevige  mode OFF>>

En nu maar hopen dat je geen zeven of meer verschillende letsels hoeft te behandelen!  :-X
Is dit verkoop van valse veiligheid, is dit een vorm van oplichting, is dit foute voorlichting of is dit een combinatie van deze? 
Ik hoop niet dat bedrijven hier in trappen.


rob henderikx

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2011, 16:37:24
Even een reactie vanuit de bron.
RescueMate is een BHV hulpmiddel om tussen (jaarlijkse) trainingen kennis op peil te houden.
Studies wijzen uit dat kennis opgedaan in cursussen maximaal drie maanden behouden blijven.
De oplossing is meer trainen....dit kan met RescueMate !
Daarnaast kan RescueMate een tweede invulling krijgen als hulpverleners in de stress schieten en niet weten wat te doen.  Deze laatste heb je als het goed is niet nodig want je bent immers goed getraind !
Maar in noodgevallen is het beter een tweede optie achter de hand te hebben voor het geval dat !
RescueMate is een andere manier van invulling geven aan bedrijfsveiligheid waarbij vooral is gekeken naar de huidige situatie en wat daaraan verbetert kan worden.
Meer trainen in kleine blokken zorgt voor meer vertrouwen en hogere graad van competenties voor een langere periode.
RescueMate is onderdeel van een platform waarin nieuwe methodes van opleidingen zijn verwerkt naar laatste inzichten.
Het kan in de huidige BHV worden ingepast maar ook openingen bieden voor MKB bedrijven die tot op heden niks aan veiligheid hebben gedaan. Door drempels weg te nemen wordt het aantrekkelijk in te stappen en uiteindelijk wel aan de arbo eisen te voldoen.
 


Floris

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 14 juli 2011, 17:37:34
Als ik het zo bekijk zou het concept met de pictogrammen best wel nuttig kunnen zijn voor die gene die hooguit een pleister heeft geplakt en een volwaardig eerste hulpverlener assisteert.

De vervanging van een degelijke opleider betwijfel ik, mensen leren over het algemeen het beste als ze de theorie uit een boek ook in de praktijk uitgelegd krijgen door een docent.

Wellicht dus een tip voor de leveranciers van verbandkoffers om inderdaad met duidelijke plaatjes hun koffers in te richten, natuurlijk wel met voldoende middelen (voor meer dan 6 behandelingen)


Base-Aid

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 877
Reactie #3 Gepost op: 14 juli 2011, 17:48:35
Dat kennis vervaagd hoef je mij niet te vertellen, echter mijn angst is dat dankzij dit pakket ook leken denken dat ze EHBO'ers zijn.

Een duidelijke vermelding dat dit om een "Hulpmiddel" gaat en niet bedoeld is als opleidings/trainingsmiddel is op zijn plaats.

Dit neemt niet weg dat dit voor bepaalde situaties extra info kan geven aan de hulpverlener. Het gebruik van pictogrammen is een goede oplossing zo kan een leek een EHBO'er inderdaad ondersteunen.

Misschien is de de manier van schrijven van EHBO-fan iets kort door de bocht maar hij heeft wel een aantal opmerkingen die de plank niet misslaan.
Waar rook is ........
...... is geen BHV'er


EHBOfan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2011, 23:36:46
@ rob henderikx
Ik begrijp je promotie voor dit product, maar mis toch enkele cruciale tips, adviezen en mededelingen vanuit bhv en ehbo technisch oogpunt bekeken.


Willeke Borman

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2011, 13:17:29
Als een van de ontwikkelaars van RescueMate wil ik even reageren. De RescueMate rugtas is een onderdeel van een kompleet platform.
Dit platform zorgt ervoor dat de hulpverlener geholpen wordt in haar taken door continue de kennis en materialen paraat te hebben. Bij de Makroactie wordt een training aangeboden. De training wordt gegeven door gecertificeerde (Eerste hulp, BLS/AED/RescueMate) instructeurs. Daarnaast is er de mogelijkheid voor een innovatief trainingsprogramma door het jaar heen. De 6 letsels sets zijn natuurlijk niet voor 6 letsels.... Maar voor alles wat verbandondersteuning nodig heeft en zelfs meer. Op de website www.rescuemate.nl en het youtube filmpje wordt hopelijk duidelijk waar RescueMate overgaat.
RescueMate incl. de verbandsets en icoontjes zijn een gepatenteerd en Europees gecertificeerd product.


Base-Aid

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 877
Reactie #6 Gepost op: 16 juli 2011, 13:34:06
Dat kan, maar dan zou ik als instructeur graag vooraf een instructie rond de rescuemate krijgen, want ik kom voor die groepen EHBO'ers, BHV'ers en andere hulpverleners te staan. Het is misschien een goed hulpmiddel echter het lijkt mij op dit moment meer een commercieel produkt dan een hulpmiddel.
Waar rook is ........
...... is geen BHV'er


EHBOfan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #7 Gepost op: 16 juli 2011, 13:48:19
Ik ben van mening dat een BHV-er en zeker een eerstehulpverlener dusdanig opgeleid moet zijn dat onmiddelijke handelen zonder naslagwerken in welke vorm dan ook moet plaatsvinden.
Bij onmiddelijk levensbedreigende letsels en/of stoornissen gaat kostbare tijd verloren met het raadplegen van naslagwerken en schiet het gebruik van deze naslagwerken zijn doel voorbij.
De rescuemate vind ik persoonlijk leuk voor de niet geoefende BHV-er in kantoorsituaties maar totaal ongeschikt voor situaties waarin een verhoogd risico is op (zware) arbeidsongevallen.