Auteur Topic: Discussie rond beveiliging van grote evenementen (weersinvloeden)  (gelezen 9030 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 441
We kennen almemaal de trieste gebeurtenissen op Pukkelpop in Hasselt, waar met zeer zwaar noodweer 5 doden en tientalle gewonden vielen.
http://www.hetbrandweerforum.nl/index.php?topic=39444.0

In hoeverre ben je daar als orgnisatie tegen opgewassen? Kun je dit soort evenementen genoeg bescheremn tegen dit soort weersinvloeden?


zv3431e

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 20
Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2011, 13:50:03
Ik denk dat het nooit lukt om dit voldoende te beveiligen. Een waarschuwing van bijv. het KNMI zegt ook nooit precies hoe erg het wordt. Dus je moet op basis van die informatie een inschatting maken. Lokaal kan het dan nog veel erger worden dan wat verwacht werd, maar dat weet je nooit van tevoren. :-\

Probleem is natuurlijk dat op het moment zelf je niet zomaar alle mensen veilig onder kunt brengen. Dus je kunt er dan door overvallen worden. Misschien dat er naar de constructie van die tenten gekeken moet worden. Dat er voor de toekomst iets sterkers ontwikkeld wordt.

Verder heel triest...  :(


Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 441
Reactie #2 Gepost op: 21 augustus 2011, 12:08:36
Het is een beetje wrang dat we ons vandaag kunnen gaan opmaken voor noodweer, met al code oranje voor een groot deel van de dag. En Lowlands dus ook het een en ander over zich heen gaat krijgen.


BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Reactie #3 Gepost op: 21 augustus 2011, 19:50:19
Persoonlijk vind ik de uitspraak van de organisatie: "We hebben het niet zien aankomen" erg naïef! Bijna in het gehele land kondigt men code oranje af, op zijn minst zou je het weer op de voet moeten volgen lijkt mij zo. Ik kan mij nog niet zo lang geleden een evenement herinneren Concert at Sea waar de organisatie heeft besloten om de tweede dag het feest niet door te laten gaan omdat het veel te hard waaide. Veel commentaar was er toen, hier zie je nu maar dat die maatregelen niet voor niets zijn...
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?