Auteur Topic: hoe vaak op herhaling  (gelezen 18350 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

steven77

  • Forumlid.
  • ***
  • Berichten: 1
Gepost op: 11 maart 2013, 19:20:01
Beste allemaal,

Certificaten zijn vaak maar een jaar geldig. Betekent dit dat je elk jaar op herhaling moet?

Je hoeft als bedrijf immers niet elk jaar je bhv`s op te leiden.

http://Http://www.112bhv.nl/over-112bhv.nl/veelgestelde-vragen/geldigheid-bhv-certificaat.php



Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2013, 16:49:54
Dat hebben ze helemaal los gelaten. Je moet nu ervoor zorgen dat je kunt aantonen dat je medewerkers bekwaam zijn.

Maar het gezonde verstand zegt dat het verstandig is om mensen elk jaar op herhaling te laten gaan. Veel handelingen zakken toch weg. En vooral, wat ik het belangrijkste vind, is dat de mensen dan het vertrouwen hebben om te handelen.

Dus nee, het is niet verplicht en ja het is wel verstandig.
Groeten,

instructeur


panneman-UMCG

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 18
Reactie #2 Gepost op: 08 augustus 2013, 16:36:21
Zelf vind ik het zelfs "WENSELIJK" om het ieder jaar te doen.

Zoals het al benoemd wordt:

- zaken zaken echt weg,
- communicatie kan altijd beter,
- iedere training is weer een opfrissing,
Security Officer
BHV'er
Bedrijfshulpverlening management
Security management


koenboots

  • Forumlid.
  • ***
  • Berichten: 4
Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2013, 15:04:18
De drie opleidingscentra waar ik ervaring mee heb stellen dat geldigheid van een BHV certificaat vervalt na een jaar. Het wordt verplicht jaarlijks een herhalingstraining bij hun te volgen om het certificaat niet te laten vervallen.
Als je na ca. drie maanden overschrijding daar opnieuw een training boekt moet je de volledige opleiding (twee dagen) opnieuw volgen i.p.v. slechts een herhaling (een dag).


BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2013, 08:20:59
Ik lees dat ze zich netjes aan de richtlijnen houden.
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?


Veiligheid247

  • Forumlid.
  • ***
  • Berichten: 2
Reactie #5 Gepost op: 23 oktober 2013, 11:06:55
Lijkt me inderdaad gewoon prima om elk jaar de herhaling te doen. Dat opfrissen is soms precies wat je nodig hebt. Zouden ze bij het rijbewijs voor ouderen ook eens moeten doen eigenlijk.


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2013, 17:12:09
Hoewel geheel buiten de weide... alleen voor het rijbewijs van ouderen? De meesten hebben hun rijbewijs bij een pakje boter gekregen. Zij kregen het lintje wel los.  ::)

Maar hoewel het niet verplicht is, is het verstandig om op jaarlijkse herhalingen te gaan. Hoe vaak ik niet te horen krijg: oh ja, vergeten  ;D

Groeten,

instructeur


BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2013, 09:04:32
Bijna Helemaal Vergeten was het toch??? Bij het rijbewijs gebeurd dat wel met ouderen, niet altijd jaarlijks, ligt aan de situatie en de gezondheidstoestand het oudere persoon in kwestie. ;) Wat ik een goede zaak zou vinden is als iedereen die zijn rijbewijs wilt halen een EHBO diploma moet hebben.
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2013, 12:03:16
Inderdaad bijna helemaal vergeten. Maar grappig dat je dat EHBO gedeelte bij een rijbewijs aanhaalt. In Duitsland is het een verlichting bij je rijbewijs. En er zit geen herhalingsverplichting op.  Wist je dat uit onderzoek is gebleken dat het averechts werkt? Dat mensen doorrijden bij ongevallen? Dat ze niet gaan helpen, ondanks het feit dat ze wel een training gehad hebben?  Gewoon vanwege het feit dat het een verplichting is en ze zich niet in staat voelen te helpen?

Trek dat nu eens door naar de BHV-ers die verplicht worden om de opleiding te volgen. Die zijn ook niet echt gemotiveerd om te helpen. Waar ligt dat dan aan? De opleiding, de methode van opleiden of het verplicht stellen?
Groeten,

instructeur