Auteur Topic: Niezen opwekken?  (gelezen 15734 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Base-Aid

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 877
Gepost op: 21 december 2010, 12:04:24
In sommige situaties kan het nodig geacht worden iemand te laten niezen, als een kind iets in zijn neus heeft kan snuiten al een optie zijn maar in sommige gevallen zou niezen nog meer effect hebben, wie weet hoe je iemand kunt laten niezen??

Ik heb zelf internet al afgestruind maar ben er niet in geslaagd een manier te vinden ...
Waar rook is ........
...... is geen BHV'er


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #1 Gepost op: 21 december 2010, 12:34:43
Wat dacht je van peper en kietelen onder de neus? Al wil ik het niet aanraden om iemand te laten niezen als er iets in de neus zit. Dat gaat met zo'n kracht dat er makkelijk een beschadeging kan optreden.

Gewoon naar de huisarts is dan een goede optie. Je weet wel, zoals in het boekje staat  ;D
Groeten,

instructeur


amber

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 08 mei 2013, 14:46:20
nou ik laat mezelf niezen door een paperclip open d vouwen tot je een lang ijzer draadje hebt en daarna stop ik het in me neus draai een beetje rondjes met de papaerlip en (hatjou) je kan zo wel een stuk 15 keer doorgaan! ;D


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2013, 18:12:32
Lijkt me nu niet echt de meest veilige manier om niezen op te wekken! Een veer is dan een stuk veiliger. Maar er zijn mensen met gekkere problemen op de eerste hulp terecht gekomen...  :-X
Groeten,

instructeur