Auteur Topic: Welke A.E.D. kunnen wij het beste kiezen?  (gelezen 7300 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bedrijfshulpverlener

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 129
Gepost op: 01 juli 2015, 19:50:42
In onze organisatie zijn diverse A.E.D.'s in de omloop. Nu willen wij daar een eenheid in brengen omdat we nu half en vol automatische A.E.D.'s in de omloop hebben. Inmiddels zijn wij erachter gekomen dat het hebben van een A.E.D. niet verplicht is maar wat is een goede richtlijn om hier toch invulling aan te geven?
Één BHV-er is GEEN BHV-er!


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #1 Gepost op: 02 juli 2015, 15:29:06
Er zijn geen richtlijnen voor AED's en het gebruik ervan. Belangrijk is dat je kijkt wat voor soort bedrijf je hebt (bijvoorbeeld dat de AEDbuiten gebruikt zou kunnen worden of stofdicht moet zijn in een bedrijfshal). En dan is het belangrijk dat je door een goede leverancier laat voorlichten.

Nog belangrijker is de opleiding van de BHV-ers en de anderen in het bedrijf. Aan een AED alleen heb je niks, de hulpverlener moet vooral reanimeren. En het beste is dat iedereen in het bedrijf dat kan. Hoe meer mensen kunnen reanimeren, hoe beter de overlevingskans.
Groeten,

instructeur


Bedrijfshulpverlener

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #2 Gepost op: 06 juli 2015, 18:59:23
Bedankt voor uw reactie. Bij ons in de organisatie hangen ze niet buiten maar vooral binnen bij de receptie die zich het dichtst bij de hoofdingang bevindt. Dat is voorlopig onze richtlijn als men vraagt waar ze de A.E.D. moeten plaatsen. Hoe gaan andere bedrijven hiermee om? Wat zijn jullie plaatsingscriteria?

Om een afgewogen keuze te maken, we neigen nu naar de Philips HS1, zou ik niet alleen het commerciële praatje van de fabrikant willen horen. Volgens deze zijn ze allemaal goed en werken fantastisch. Ik wil graag meer gebruikerservaringen lezen. Kan ik dat ergens vinden? Wat vinden mensen bijvoorbeeld van de vol automatische en de half automatisch A.E.D. Wat is jullie ervaring met de verschillende A.E.D.'s?

Veel mensen kunnen bij ons reanimeren en volgen regelmatig een herhalingscursus.
Één BHV-er is GEEN BHV-er!