Auteur Topic: Links van filmpjes  (gelezen 16220 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Gepost op: 30 november 2009, 14:29:37
Zo, ik heb in mijn lessen uiteraard wat reclame gemaakt voor dit forum. En belofte maakt schuld  ;D Ik zal het een en ander aan links gaan posten zodat jullie je collega's ook wat kunnen laten zien.
Groeten,

instructeur


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #1 Gepost op: 30 november 2009, 14:36:43
De eerste link is naar een site met meerdere voorbeelden van het ontstaan van brand in een huiselijke omgeving (let op engelse site)

www.acfse.org
Groeten,

instructeur


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #2 Gepost op: 30 november 2009, 14:46:41
Een youtube bestand van de ontwikkeling van brand in een huiselijke omgeveing:


Mocht u dit niet geloven dan verwijs ik u graag naar de recente brand in Hellevoetsluis, waar een pand binnen 4 minuten van boven tot onder in brand stond... (www.hetbrandweerforum.nl even zoeken op hellevoetsluis)
Groeten,

instructeur


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #3 Gepost op: 30 november 2009, 14:50:31
Voertuigbrand en de knallen die je hoort (zijn de ramen, de banden en de accu). Ach, die goeie oude tijd  ;D Ik sta er zelf ook nog ergens op  :P

Groeten,

instructeur


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #4 Gepost op: 30 november 2009, 16:16:20
Wat ik ook vertel in de cursus vaak dringt het niet tot mensen door wat de impact is van een brand in je eigen woning. De volgende site is opgezet door een 'slachtoffer' van een woningbrand die mensen wil laten weten wat er allemaal om de hoek komt kijken als je een brand in de woning hebt gehad.

Ik vond het zeer indrukwekkend:

www.woningbrand.nl
Groeten,

instructeur


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #5 Gepost op: 30 november 2009, 16:22:40
Dit is de Engelse site met de filmpjes die ik in de cursus laat zien. De meeste zijn gewoon te downloaden.

http://firekills.direct.gov.uk/video.html

Mocht je een specifiek filmpje willen hebben, dan kun je me altijd een PM sturen. De films zijn overigens openbaar overal te vertonen.
Groeten,

instructeur


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #6 Gepost op: 14 januari 2010, 10:47:25
Ik vond nog een aantal films over het bystander effect. Wel in een proefopstelling...



en de link naar het dossier van het NIFV over zelfredzaamheid:
http://www.nifv.nl/web/show/id=68190


Groeten,

instructeur