Auteur Topic: Nieuwsbrief: April 2011  (gelezen 3887 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Base-Aid

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 877
Gepost op: 04 april 2011, 21:59:43
visitors can't see pics , please register or login


Nieuwsbrief April 2011

Beste leden,

het Bedrijfshulpverleningforum groeit! Er staan heel veel nieuwe dingen te gebeuren. In deze nieuwsbrief brengen wij jullie dan ook voor een aantal nieuwe zaken onder de aandacht. Mocht je vragen hebben naar aanleiding van deze nieuwsbrief dan kun je het team mailen: info@bedrijfshulpverleningforum.nl



Uitgelicht: De werking van…!
In deze nieuwe categorie worden op regelmatige basis middelen uit de hulpverlening onder de Loep genomen waar we een beetje dieper op de werking ingaan. Hoe werkt bijvoorbeeld een AED en wat is dan een ICD?? Hoe komt er blusmiddel uit de blusser, en nog veel meer onderwerpen staan op de planning.
Zelf benieuwd naar de werking van een apparaat of hulpmiddel laat het ons dan weten in dit topic. Dan besteden we er samen extra aandacht aan, En onthoud er bestaan geen domme vragen…



Nieuw: interactieve casussen!
Binnenkort starten er nieuwe casussen, deze proberen we zo interactief te houden. Achter de schermen zijn we bezig met een fictief bedrijfje, we maken de ontruimingsplannen en dan is het uiteindelijk de bedoeling dat jullie met de kennis die deze 2 items jullie geven jullie in elke casus zo goed mogelijk volgens procedures en BHV-kennis de situatie oplossen.
Daarnaast gaan we jullie voorstellen aan een drietal slachtofferleden, deze leden kunnen antwoord geven op jullie vragen rondom hun gezondheid en extra informatie verstrekken die misschien voor de diagnose en inzet belangrijk zijn.

Blijf ons volgen in het topic Interactiviteit. Daar vind je vanaf nu trouwens ook alle polls en stellingen terug.



Column  van de maand!

Overdenkingen van een BHV'er...

Dat zet me toch wel even aan het peinzen. Wat nou als ik ernaast had gewerkt? Dan was ik als BHV'er degene geweest die verantwoordelijk was voor het in veiligheid brengen van mijn collega's. Best heftig, als je er zo bij stilstaat. Zo'n kernongeval.

Japan is dan ver weg. Maar ook in Europa hebben we genoeg kerncentrales om het goed mis te laten gaan. En dan ben je als BHV'er in de buurt wel de eerste aanwezige. Maar is ons werk wel zo anders bij een groot ongeval? Als er een brandje uitbreekt, zorg ik ervoor dat mijn collega's het pand veilig verlaten. De hulpdiensten bestrijden het incident en beschermen mijn collega's tegen ergere gevolgen.

Is dat zo anders bij een kernongeval? De BHV'ers zorgen voor een veilige aftocht. Daarna is het aan de hulpdiensten om de bestrijding voor hun rekening te nemen. Dat is heel ander werk, dat klopt. Maar de basis, het fundament, dat de BHV'er legt blijft eigenlijk gelijk. Je redt mensen. En zorgt voor goede informatie zodat de hulpdiensten een vliegende start kunnen maken.

En dat is precies wat de BHV'er zo essentieel maakt. Dat fundament.


Onze gedachten gaan uit naar de overledenen en nabestaanden van de ramp in Japan, en ook naar de technici en hulpverleners die met man en macht proberen de ramp binnen de perken te houden. Voor zover mogelijk.




Wist u dat?

- Ons team nu compleet is en bestaat uit 1 beheerder (BHV forum), 1 co-beheerder (Peter), 2 global moderators ( Instructeur en Base-Aid ) en 4 moderators ( Ikke78, Jelrikvh, Firefighter en Marietje) en dat wij samen keihard achter de schermen bezig zijn om mooie dingen voor jullie te creeren.
- dat we ook op Twitter zitten http://www.twitter.com/BHVForum

Onze volgende nieuwsbrief verschijnt 1 oktober 2011.
Hebt u items, tips, of wil je misschien zelf een column schrijven, dan kan dat door een PM (prive bericht) te sturen naar moderator Base-Aid.

U kunt deze nieuwsbrief ook online lezen, klik hier

Met vriendelijke groet,

Het team BHV forum
Waar rook is ........
...... is geen BHV'er