Ik zie dat dit een wat ouder bericht is, maar ik kwam er toeval op bij het doorzoeken van het internet. Binnen ons bedrijf dienen we namelijk verschillende bedrijfsverbanddozen aan te schaffen en ik was daar mede verantwoordelijk voor. De richtlijnen van het Oranje Kruis zijn hierbij belangrijk om rekening mee te houden. Het is dan misschien niet wettelijk vastgesteld, maar geeft wel een soort van keurmerk aan alle verbanddozen die goedgekeurd zijn voor bedrijven. Wij hebben uiteindelijk de
verbanddoos voor ons bedrijf (stuk of 3 van dezelfde) hier gekocht bij de webshop Evac punt nl. Je kunt hier dan ook meer lezen over de richtlijnen van het Oranje Kruis, maar ook over de verplichte inhoud van de verbanddoos.
Ook las ik hier dat er aanbieders zijn van verbanddozen die nog de oude inhoud van de verbanddoos (volgens 2011 of 2010) verkopen als zijnde nieuwe richtlijnen van het Oranje Kruis. Let dus goed op welk keurmerk erop staat. Bij genoemde webshop gaat dat wel goed, zij geven ook duidelijk aan dat anderen hiermee sjoemelen.