Auteur Topic: Keuring EHBO trommels  (gelezen 12074 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bedrijfshulpverlener

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 129
Gepost op: 07 februari 2010, 17:22:52
Is het verplicht om je EHBO trommels te laten keuren? Zo ja, hoe vaak moet ik deze laten keuren? Elk jaar?
Één BHV-er is GEEN BHV-er!


Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 441
Reactie #1 Gepost op: 07 februari 2010, 18:54:50
Zover ik weet is het geen verplichting,als het wel zo is zal ik ongetwijfeld terug geroepen gaan worden.
Maar wij keuren bij een aantal klanten de verbandtrommels, en dat doen we jaarlijks.


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #2 Gepost op: 07 februari 2010, 20:06:48
Keuren van trommels? Wat is dat voor onzin? Je kijkt hem wel elk jaar na of het materiaal niet over de datum is en ontbreekt. Meer houd het niet in... Oh ja en de trommel veravngen als die moeilijk dicht gaat of kapot is  :o
Groeten,

instructeur


Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 441
Reactie #3 Gepost op: 07 februari 2010, 20:20:18
Keuren van trommels? Wat is dat voor onzin? Je kijkt hem wel elk jaar na of het materiaal niet over de datum is en ontbreekt. Meer houd het niet in... Oh ja en de trommel veravngen als die moeilijk dicht gaat of kapot is  :o
En nu naar de praktijk, bij hoeveel bedrijven denk je dat dit ook daadwerkelijk gebeurt...Door het bedrijf zelf?
Ik vrees dat je nog zult schrikken.  ;)

Ik zie met zeer grote regelmaat keuringsstickers op verbandtrommels zitten. Is toch veel mooier voor een bedrijf? Het bedrijf weet dat de verbandtrommels kompleet en niet over de datum zijn. Dus een punt minder om op te letten, ;)


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #4 Gepost op: 07 februari 2010, 21:26:07
Ehhh, nou in meer bedijven dan je denkt. Maar goed ik ben dan ook heel lang verbandmeester geweest. En ja, de mensen die de trommels controleren hebben vaak alleen verstand van de inhoud. Dat wil zeggen is alles aanwezig en niet over de datum.

Ik moet regelmatig verbandtassen inrichten voor EHBO-ers. Daar houd ik wel rekening met de verschillende verbandmaterialen die bij elkaar een verband worden. Dat pakt wat makkelijker dan dat je een hele koffer overhoop moeten halen.

 ;D
Groeten,

instructeur


BHV forum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 633
    • Stichting Fire & Safetyfora
Reactie #5 Gepost op: 09 februari 2010, 17:59:41
Oh ja en de trommel veravngen als die moeilijk dicht gaat of kapot is  :o

Mijn EHBO trommel zit stampes vol en gaat zeer moeilijk dicht... u raad een nieuw aan...? :D
Het bedrijfshulpverleningforum wordt beheert door de stichting Fire & Safetyfora - www.firesafetyfora.nl

Op zoek naar unieke handgemaakte relatiegeschenken voor een EHBO of bedrijfshulpverlener?


Instructeur

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 865
Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2010, 20:39:31
Duh, ja! Dan heb je er of teveel in zitten of je bent een overijverige EHBO-er die hard toe is aan een nieuwe tas of trommel. Of je hebt teveel ongevallen in het bedrijf :)
Groeten,

instructeur