Auteur Topic: Man krijgt snoeischaar in oog(VS)  (gelezen 2764 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

spruitje11

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 315
Gepost op: 16 september 2011, 03:18:20
Man krijgt snoeischaar in oog
© ap
In de tuin werken is niet zonder gevaar. Vraag het maar aan Leroy Luetscher, een 86-jarige Amerikaan uit Green Valley (Arizona). De krasse knar kreeg een snoeischaar in zijn oog terwijl hij in de tuin bezig was. Dokters konden tot zijn eigen grote verbazing zijn oog redden.
Het voorval speelde zich af op 30 juli. Luetscher liet zijn snoeischaar vallen, die met de punt in het gras bleef steken. Terwijl hij zich bukte om de schaar te nemen, raakte hij uit balans en viel hij met zijn gezicht op de uit het gras stekende snoeischaar. Het handvat van de schaar boorde zich door zijn oogkas en schoot door tot aan zijn nek. De röntgenfoto die in het hospitaal werd genomen, spreekt boekdelen.

De onfortuinlijke tuinier werd meteen naar het hospitaal overgebracht, waar dokters erin slaagden de snoeischaar te verwijderen, de oogkas te herstellen met een metalen plaatje en het oog te redden.

Luetscher heeft nu nog last van gezwollen oogleden en ziet met het getroffen oog een beetje dubbel, maar is in de wolken over zijn herstel. "Ik moet de dokters en verplegers die me behandeld hebben bedanken," zegt hij. "Ik heb mijn leven aan hen te danken." (hlnsydney/sps)
30/08/11 05u59
visitors can't see pics , please register or login

Bron: www.hln.be
Als je de hitte niet kunt verdragen, blijf dan buiten BHV