Auteur Topic: Wie heeft er een opleiding EHBO gevolgd voor de BHV?  (gelezen 32173 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

EHBOfan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #30 Gepost op: 22 oktober 2009, 19:16:34
Ik weet dat je niet NIBHV gecertificeerd hoeft te zijn. Maar dat ze nu een aantal keuzesmodules hebben gemaakt, ach. Ik geef gewoon les zoals de klant vraagt. En als die NIBHV, of NRR of OK gecertificeerd wil, kan die dat krijgen  ;)
Jij weet het, een ander weet het. Maar weten opdrachtgevers dat er meer tussen hemel en aarde is?


bloeddruppeltje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #31 Gepost op: 22 oktober 2009, 19:53:00
klant is koning, maar wil het onderste uit de kan

in het nw boek leh  nibhv staat nu ook vingerverband handverband bij niet levensbedreigende afdeling

maar we moeten al aan poten om de curcus tot een goed einde tebrengen.

wil de klant nibhv zullen we toch aan de eisen moeten voldoen, meer uren vergeet dat maar.

het wordt op deze manier kwantiteit en geen kwaliteit (persoonlijke mening)
manusje van alles binnen de ehbo/bhv wereld op medische gebied


EHBOfan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #32 Gepost op: 22 oktober 2009, 21:30:30
klant is koning, maar wil het onderste uit de kan

in het nw boek leh  nibhv staat nu ook vingerverband handverband bij niet levensbedreigende afdeling

maar we moeten al aan poten om de curcus tot een goed einde tebrengen.

wil de klant nibhv zullen we toch aan de eisen moeten voldoen, meer uren vergeet dat maar.

het wordt op deze manier kwantiteit en geen kwaliteit (persoonlijke mening)
zeg ik!


Bedrijfshulpverlener

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #33 Gepost op: 23 oktober 2009, 18:17:55
Wat is jullie ervaring met het NIBHV? Ik heb meerdere keren geconstateerd dat de lesboeken van hun "achter" lopen op de normen die zijn opgesteld. Hoe vaak wordt deze lesstof door hun geupdate?
Één BHV-er is GEEN BHV-er!


EHBOfan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #34 Gepost op: 27 oktober 2009, 19:12:40
Wat is jullie ervaring met het NIBHV? Ik heb meerdere keren geconstateerd dat de lesboeken van hun "achter" lopen op de normen die zijn opgesteld. Hoe vaak wordt deze lesstof door hun geupdate?
Er is in Nederland geen sprake van EHBO normen, maar er wordt wel gesproken van richtlijnen.
Richtlijnen kunnen door elke organisatie worden uitgevaardigd.
Normen worden formeel vastgesteld en hebben enige wettelijke betekenis, richtlijnen niet.

Gezaghebbende richtlijnen is een ander verhaal.
Denk aan de NRR richtlijnen (afgeleid van de ERC) die wel door elke EHBO organisatie worden overgenomen, zo ook door het NIBHV.
Het NIBHV volgt het OK en dan pas volgt het NIBHV (OK=NIBHV, NIBHV =OK)
Het hangt van een organisatie zelf af hoe snel (of langzaam) ze in staat zijn om deze richtlijnen in de lesmaterialen te verwerken.
Trek mbt updates van het NIBHV dus je eigen conclusie.