Bedrijfshulpverlening > Ervaringen

Bezetting in zomertijd?

(1/2) > >>

Instructeur:
In de zomer is het altijd rustig. Veel mensen zijn op vakantie. Maar hoe hebben jullie het geregeld met de bezetting van BHV-ers? Is daar rekening mee gehouden in de vakantieplanning? Of kwam het voor dat er 1 of 2 personen waren (en dus eigenlijk te weinig)? Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe jullie BHV organisatie dat heeft opgelost  ;)

BHV forum:
Op een gegeven moment was ik nog alleen met het hoofd BHV over in het pad en officieel ben ik geen BHV-er maar het is dan ook niet meer zo moeilijk om een pand te ontruimen waar nog maar twee medewerkers in zitten :D ;)

Instructeur:

--- Citaat van: BHV Forum op 21 augustus 2010, 17:36:58 ---Op een gegeven moment was ik nog alleen met het hoofd BHV over in het pad en officieel ben ik geen BHV-er maar het is dan ook niet meer zo moeilijk om een pand te ontruimen waar nog maar twee medewerkers in zitten :D ;)

--- Einde van citaat ---

De meeste bedrijven hebben wel meer mensen in dienst. Ik werk ook bijna alleen in een gebouw. Daar ben ik de hele bhv organisatie en ik oefen iedere dag om kwart voor vijf het ontruimen  8)

Maar ik ken ook bedrijven die hun hele BHV tegelijk op herhaling sturen. Dat is niet handig. De kans is niet groot dat er wat gebeurd, maar stel je voor dat het wel zo is. En dat gebeurd volgens mij ook in de vakantie. Bij mijn oude werkgever werd er wel degelijk in de vakantieplanning rekening mee gehouden. Maar ook dat liep niet altijd even soepel. Misschien is er wel iemand die een heel goed idee heeft ;)

BHV forum:
Nou ja er werken best wat mensen maar als iedereen vrij of ziek is dan gaat het hard :D

Base-Aid:
Bij ons is iedereen zowat BHV'er ook het kantoor personeel, dus nooit een tekort aan BHV'ers :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie