Bedrijfshulpverleningforum
Nieuws => Actueel => Topic gestart door: Instructeur op 23 mei 2011, 22:20:41
-
Grootschalige ramp blijkt ehbo-oefening
AMERSFOORT - Brandweer, politie en GGD zijn met groot materieel uitgerukt naar de Prodentfabriek aan de Brabantsestraat. Na een alarmmelding trof de politie een "zwaargewonde" man aan die vertelde dat er in het pand nog meer gewonden lagen als gevolg van een ontploffing. Er werd onmiddellijk groot alarm geslagen. Twee ambulances en drie brandweerwagens rukten uit, maar later bleek dat om de halfjaarlijkse EHBO-oefening ging. Er was gebruik gemaakt van Lotus-medewerkers die de gewonden speelden. Miscommunicatie is de reden dat de hulpdiensten zo massaal uitrukten. Medewerkers van Unilever hadden vooraf aan de particuliere alarmcentrale doorgegeven dat er een oefening zou plaatsvinden. Echter, bij het horen van het "bericht" verwarde een centralist de oefening met de werkelijkheid. En eenmaal ter plekke werd de politie nog extra misleid door een Lotus-medewerker die in zijn enthousiasme, zijn rol bleef spelen...
Bron: raar maar waar via twitter.
Het zal je maar gebeuren... ::)
-
Lekker dan, zomaar voor niks uitgerukt, één voordeel nu weten de EHBO'ers hoe een echte inzet eraan toe gaat!!
Zo zie je maar alles gaat om communicatie en interpretatie...
-
En de kazerne van de brw Amersfoort zit er zo ongeveer tegenover. :o
-
Nu heb ik het wel eens meegemaakt dat de brandweer een kijkje komt nemen bij een blus oefening omdat een ongeruste buurtbewoner de vlammen zag, en dan kijken ze even een stukje mee en gaan terug richting kazerne, echter dit is heel andere koek