Auteur Topic: Triada geeft fout met brandblussers toe  (gelezen 3181 keer)

spruitje11

• Forumlid
Gepost op: 17 juli 2012, 23:55:18
Triada geeft fout met brandblussers toe
Auteur: door Bert-Jan Lukje | dinsdag 17 juli 2012 | 06:45

HATTEM - Een blik op de brandblussers in appartementencomplex De Distelhoeve in Hattem zegt genoeg. De houdbaarheidsdatum is verlopen.
De blussers zijn geldig tot mei van dit jaar. Woningstichting Triada geeft toe dat er iets fout is gegaan met het vervangen van de apparaten.

Bewoner Jan van Stegeren laat ze een voor een zien. In totaal zijn er zes brandblussers in het complex. Overal zit een grote sticker op met een rode rand en een streep er doorheen. De tekst laat niets te wensen over: Niet gebruiksklaar. Een bezoekje aan de overkant laat hetzelfde beeld zien. Ook in het andere gedeelte van het complex hangen brandblussers met de sticker erop. "Dat is nu plusminus twee maanden zo. De brandblussers hangen er sinds jaar en dag. Ik denk dat als je ze gebruikt ze het ook heus wel doen hoor", geeft Van Stegeren aan.

Een gevoel van onveiligheid geeft het Van Stegeren niet, maar het gaat hem om wel om de veiligheid. "Ik voel me nergens onveilig, ook niet als ik 's avonds door Hattem fiets. Ik ben met mijn 68 jaar nog een van de jongsten die hier woont. Maar het gaat om de bewoners, er wonen hier mensen van 88 jaar oud. Daarvoor moeten er brandblussers zijn. En brandblussers die bruikbaar zijn, niet brandblussers met stickers erop. Er wonen hier veel mensen, deze situatie kan niet de bedoeling zijn."

Van Stegeren heeft een logische oplossing. "Er moeten gewoon nieuwe blussers komen, vers van de pers."

Van Stegeren nam meerdere malen contact op met woningstichting Triada. Luit Harkema, manager woondiensten van Triada, geeft aan dat het ergens mis is gelopen. "Het is heel vervelend, er is een fout gemaakt. Wij hebben een extern bedrijf ingehuurd dat de controle uitvoert. In de overeenkomst met dat bedrijf staat dat een niet werkende brandblusseer binnen enkele dagen vervangen moet worden door een gelijkwaardig exemplaar."

Harkema heeft gelijk opdracht gegeven om aan de slag te gaan met de brandblussers in de Distelhoeve. "Op hele korte termijn moeten de brandblussers vervangen worden. We moeten er ook betere afspraken over maken. Het moet eigenlijk gelijk geregeld zijn. Kijk, ik vind het niet heel erg als een deur klemt, maar dit gaat om een veiligheidsaspect. We gaan er snel mee aan de slag."
Bron: www.destentor.nl
Als je de hitte niet kunt verdragen, blijf dan buiten BHV